Huis verkopen

Uw woning verkopen in deze uitdagende verkoopmarkt. Dat is niet iets wat u dagelijks doet en is vaak een belangrijke mijlpaal in het leven.
In de huidige woningmarkt lijkt het makkelijk om een woning snel te verkopen; maar voor een succesvolle verkoop is heel wat meer nodig.

Om dat proces samen aan te gaan werken wij met een duidelijk en concreet stappenplan.

  1. Waardebepaling: uw woning verkopen begint met een waardebepaling. In een geheel vrijblijvend kennismakingsgesprek stellen wij ons voor en vertellen we u alles over onze werkwijze. Tijdens dit gesprek horen we graag uw verhaal en wensen. Vervolgens bekijken we samen de mogelijkheden en stippelen we de verkoopstrategie uit.

  2. Woninganalyse: na ons kennismakingsgesprek gaan wij aan de slag om een eerlijk en goed advies betreft uw woning uit te werken. Belangrijk is natuurlijk de woningwaarde, de uiteindelijke vraagprijs en de verwachte verkooptijd van de woning. Afgezien van de jarenlange ervaring baseren we ons ook op vergelijkbare woningen die nu te koop staan en woningen die recentelijk verkocht zijn. Deze woninganalyse legt de basis van de verkoop van de woning en is toegespitst op uw persoonlijke situatie.

  3. Woningpresentatie: potentiële kopers beslissen vaak in enkele seconden of ze een huis willen bezichtigen, de eerste indruk van uw woning is daarom erg belangrijk. We beginnen met een professionele fotograaf die uw woning perfect in beeld brengt. Daarnaast vragen wij waar nodig alvast tekeningen van de woning op voor de plattegronden of wordt de woning middels 3D laserscannen ingemeten. Achter de schermen zijn wij intussen bezig met de woningpresentatie.
    Zodra alle gegevens compleet zijn gaan we de woning aanmelden. Dat houdt in dat de woning op onze eigen website, Funda.nl, social media zoals Facebook en Instagram gepromoot gaat worden. Uiteraard in overleg plaatsen wij een “te koop” bord bij uw woning en hangen we de presentatie in onze etalage.

  4. Bezichtigen: het inplannen en de begeleiding van de bezichtiging van de woning wordt volledig door ons gedaan. Als professionals kunnen wij potentiële kopers ook een andere kant van de woning laten zien. Als vanzelfsprekend stemmen we met u de tijdstippen van de bezichtiging af en koppelen we naderhand het verloop van de bezichtiging naar u terug.

  5. Onderhandeling: onderhandelen is een vak apart en daarin kunnen we echt een verschil voor u betekenen. Dit gehele proces gaat in samenspraak met u als verkoper zodat we samen de best mogelijke resultaat uit de woning kunnen halen. Bij de onderhandeling gaat het niet alleen om de prijs, maar kunnen ook andere voorwaarden een rol spelen waaronder bijvoorbeeld de overdrachtsdatum, overname roerende zaken, ontbindende voorwaarden zoals een financiering of misschien een bouwkundige keuring. We geven hier altijd een gedegen advies in, maar uiteindelijk bent u degene die bepaalt aan wie en onder welke voorwaarden de woning gegund wordt.

  6. Koopovereenkomst: zodra beide partijen het bod en aanvullende voorwaarden aanvaard hebben, worden deze afspraken schriftelijk vastgelegd in de koopovereenkomst. Het concept wordt opgemaakt en naar beide partijen verstuurd; daarna volgt de tekenafspraak. Deze kan zowel plaats vinden op kantoor, digitaal of in de verkochte woning. Stap voor stap nemen we de overeenkomst door zodat voor iedereen duidelijk is waar de handtekening onder komt te staan. Ook het traject wat hierna volgt vinden wij belangrijk, wij houden u op de hoogte van de voortgang van de financiering en bellen u op zodra deze rond is.

  7. Overdracht woning: voordat beide partijen naar de notaris gaan, plannen we een inspectieronde in voor de woning. Belangrijk is dat de woning leeg, schoon en volgens afspraak wordt opgeleverd. We nemen de meterstanden op en sturen deze gelijk naar partijen door. Koper en verkoper gaan daarna naar de notaris om te tekenen voor de leveringsakte waarna de sleuteloverdracht zal plaatsvinden.

Meer informatie?